محمدرحیم اسفیدانی

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/09/01

محمدرحیم اسفیدانی

دانشکدگان مدیریت / مدیریت بازرگانی

مقالات علمی چاپ شده در مجلات

  1. "It Is Probably Fake but Let Us Share It! Role of Analytical Thinking, Overclaiming and Social Approval in Sharing Fake News"
    Emad Rahmanian, Mohammad Rahim Esfidani
    Journal of Creative Communications, Vol. 18, No 1, 2022
  2. "Rise and fall of interactions with brand communities"
    Saeed Arabloie Moghaddam, Mohammad Rahim Esfidani
    Marketing Intelligence & Planning, Vol. 40, No 6, pp.772-786, 2022
  3. "Music and consumer behavior in chain stores: theoretical explanation and empirical evidence"
    Mohammad Rahim Esfidani, Shirin Rafiei Samani, Amir Khanlari
    International Review of Retail Distribution and Consumer Research, Vol. XX, pp.1-18, 2022
  4. "STAY HOME AND SHOP TOGETHER"
    Behnam Izadi, Linying Dong, Mohammad Rahim Esfidani
    Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 22, No 1, 2021
  5. "Identifying the Factors Affecting the Selection of B2B Online Market Entry Strategies Using Soft System Methodology (Case Study: IT Industry knowledge-based companies)"
    MOHSEN KARAMI, Abasali Rastegar, Adel Azar, Davoud Feyz, Mohammad Rahim Esfidani
    journal of system management, Vol. 6, No 2, 2020
  6. "Antecedents of students’ identification with university brands: A study on public universities in Iran"
    Reza Fazli-Salehi, Mohammad Rahim Esfidani, Ivonne M. Torres, Miguel Angel Zuniga
    Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 31, No 4, pp.830-854, 2019
  7. "Developing a Specialized Service Quality Model for Universities"
    Reza Fazli-Salehi, Mohammad Rahim Esfidani, Ivonne M. Torres, Miguel Angel Zuniga
    Services Marketing Quarterly, Vol. 40, No 3, pp.206-223, 2019
  8. "The Role of User Involvement, User Involvement Types, Product Category Involvement and Advertising Appeals in Social Media Advertising Effectiveness: A Middle East Context (Iran)"
    Mohsen Pashena, Mohammad Rahim Esfidani, Seyed Mohammadbagher Jafari
    Journal of Creative Communications, Vol. 14, No 2, pp.85-117, 2019
  9. "ustomer Decision-Making Styles as a Tool for Segmenting Digital Products Market in IRAN"
    Shahryar Mohsenin, Amir Sahab Sharif Samet, Mohammad Rahim Esfidani, Lucas Skoufa
    Journal of Islamic Marketing, Vol. XX, 2018
  10. "Influencing VSN users’ purchase intentions"
    Marjan Mortazavi, Mohammad Rahim Esfidani, Ali Shaemi Barzoki
    Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 8, No 2, pp.102-123, 2014
  11. "The impacts of relationship marketing on cognitive dissonance, satisfaction, and loyalty"
    Seyed Shahin Sharifi, Mohammad Rahim Esfidani
    International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 42, No 6, pp.553-575, 2014
  12. "Evaluation of Tarbiat Modares University brand based on University Brand Ecosystem Model"
    Hossein Khanifar, Mohammad Rahim Esfidani, Hosein Nazari, Jalal Naderi
    International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, Vol. 3, No 7, pp.628-642, 2013
  13. "Identification and Prioritization of the Affecting Factors on CRM Implementation in Edible Oil Industry"
    Nazila Mohebbi, Mohammad Ali Shahhoseini, Mohammad Rahim Esfidani
    Journal of Basic and Applied Scientific researchh, Vol. 2, No 5, pp.4993-5001, 2012
  14. "Intellectual Marketing Strategy"
    Hashem Aghazadeh, Mohammad Rahim Esfidani, Mina Mehr Nush
    Knowledge Management, Vol. 17, No 65, pp.124-135, 2004
  15. "Internet Marketing Strategies"
    Mohammad Rahim Esfidani, Hashem Aghazadeh
    Iranian Economic Review, Vol. 12, No 18, pp.179-191, 1999
  16. "استعاره‌های تصویری در تبلیغات: تحلیل کتاب‌سنجی و مصورسازی"
    آیدا شیوا، معصومه حسین زاده شهری، میر احمد امیرشاهی، محمدرحیم اسفیدانی
    فصلنامه مدیریت برند، نسخه 11، شماره 1403
  17. "توسعه مدل قضاوت برند خدماتی از دیدگاه مشتریان"
    مجتبی صالحی، محمدرحیم اسفیدانی
    مطالعات مدیریت راهبردی، نسخه 14، شماره 56، صفحات:83-104، 1402
  18. "بررسی تاثیر مقایسه اجتماعی بر انتشار اخبار جعلی و بررسی اعتبار خبر قبل از به اشتراک گذاری"
    محمدرحیم اسفیدانی، امیر حسین خان محمدی
    فصلنامه مدیریت اطلاعات- انجمن مدیریت اطلاعات ایران، نسخهشماره 2، صفحات:174-201، 1401
  19. "طراحی مدل استراتژی بازاریابی بین‌المللی و عملکرد صادراتی در شرکت‌های کوچک و متوسط"
    محمد باد کوبه ای، محمدرحیم اسفیدانی
    مطالعات مدیریت راهبردی، نسخه 13، شماره 52، صفحات:255-285، 1401
  20. "حکمرانی بر شبکه های اجتماعی: مدل نگاشت شناختی ذهنی با استفاده از تکنیک استخراج استعاری زالتمن (زیمت)"
    سیده شیما کارانجام، سیدرضا سیدجوادین، محمدرحیم اسفیدانی، مسلم علی محمدلو
    فصلنامه مطالعات رسانه های نوین (دانشگاه علامه طباطبائی)، نسخهشماره 32، 1401
  21. "فرایند خط مشی گذاری مبتنی بر موضع سازی در حوزه خرده فروشی بازار ایران"
    شادی حسینی، سیدابوالقاسم میرا، محمدرحیم اسفیدانی
    خط مشی گذاری عمومی در مدیریت، نسخه 13، شماره 47، صفحات:65-74، 1401
  22. "بررسی تاثیر انواع طنز بر ویروسی شدن پیام های تبلیغاتی: سبک طنز و پیوندهای اجتماعی مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی"
    محمدرحیم اسفیدانی، طهمورث حسنقلی پوریاسوری، نیما برمر
    مطالعات رفتار مصرف کننده، نسخهشماره 3، صفحات:1-18، 1401
  23. "شناسایی چارچوب انتخاب شریک اتحادهای ترفیع از طریق روش مرور نظام‌مند ادبیات"
    مریم پرچمی سرقین، محمدرحیم اسفیدانی، محمدهادی صادق، مسعود کیماسی، شهریار عزیزی
    فصلنامه مدیریت برند، نسخهشماره 2، صفحات:115-138، 1401
  24. "کاربران کارآفرین: انگیزه‌های کارآفرینانه، سرمایه‌های انسانی و اجتماعی (مطالعه موردی: کیک استارتر)"
    هومن اهوری، علی دیواندری، محمدرحیم اسفیدانی، امیر اخلاصی
    توسعه کارافرینی، نسخه 14، شماره 4، صفحات:561-579، 1400
  25. "اثر لوگوی تولیدکننده در خرده‌فروشی‌ها بر رفتار خرید بر اساس اثر زمینه و تئوری علامت‌دهی"
    محمدرحیم اسفیدانی، علی یوسفی
    فصلنامه مدیریت برند، نسخهشماره 2، صفحات:117-148، 1400
  26. "شناسایی پیشرانه‌های مدل کسب و کار نوآورانه با استفاده از یک مرور نظام‌مند"
    پگاه امامی اقلیمی، محمدرحیم اسفیدانی، سیدابوالقاسم میرا
    فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، نسخهشماره 12، صفحات:49-76، 1400
  27. "تاثیر ادعاهای تخفیف قیمتی بر میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام"
    محمدرحیم اسفیدانی
    فصلنامه مدیریت اطلاعات- انجمن مدیریت اطلاعات ایران، نسخهشماره 2، صفحات:131-152، 1399
  28. "شناسایی مفهوم، علل و پیامدهای فرهنگ نیروی فروش"
    سیدرضا سیدجوادین، مجتبی بهرامی، محمدرحیم اسفیدانی، علی اکبر فرهنگی، عباسعلی رستگار
    مطالعات مدیریت راهبردی، نسخه تابستان، شماره 42، 1399
  29. "مدل توسعه محصولات مالی جدید در بازار سرمایه ایران"
    علی دیواندری، محمدرحیم اسفیدانی، محمد اسماعیل فدایی نژاد ، حسین جلیلیان
    پژوهشهای مدیریت در ایران، نسخه 24، شماره 1399
  30. "تاثیر نوآوری در فناوری اطلاعات و شبکه دانشی بر عملکرد تجاری شرکت های صادرکننده در صنعت مواد غذایی"
    محمدرحیم اسفیدانی، نکیسا رضایی، سارا رمضانی
    مدیریت کسب و کارهای بین المللی، نسخهشماره 1398
  31. "طراحی الگوی اکوسیستم کارآفرینی کسب و کارهای نوپای حوزه IT (مورد مطالعه: خراسان جنوبی)"
    محبوبه فلاح، مجتبی امیری، نسترن حاجی حیدری، نادر سید امیری، محمدرحیم اسفیدانی
    مجله پژوهش های مدیریت عمومی، نسخه 12، شماره 45، 1398
  32. "نقش طراحی محصول در تبیین واکنش های روانشناختی مصرف کنندگان: توجه به نقش متغیرهای درگیری محصول و تجربه مصرف"
    محمدرحیم اسفیدانی، سجاد عبداله پور، فرشید خمویی
    پژوهشهای مدیریت در ایران، نسخه 23، شماره 1398
  33. "طراحی نوع شناسی آرایه های تصویری با تمرکز بر رابطه تعاملی استعاره و مجاز در تبلیغات چاپی"
    زهرا کاشانی زاده، محمدرحیم اسفیدانی، مسعود کیماسی، میترا معنوی راد
    تحقیقات بازاریابی نوین، نسخهشماره 1398
  34. "ارائه مدل شناخت ارزش طول عمر مشتری (CLV) (مورد مطالعه: شعب بانک ملی-شهر چالوس)"
    محمدرحیم اسفیدانی، فاطمه توپااسفندیاری
    کاوش های مدیریت بازرگانی، نسخه 11، شماره 21، 1398
  35. "ارائه الگو هویت برند و عوامل موثر بر آن: موردکاوی صنعت ارتباطات داده"
    محمدرحیم اسفیدانی، علی حاج محمدعلی
    چشم انداز مدیریت بازرگانی، نسخه 17، شماره 36، 1397
  36. "شناسایی و بررسی انواع روابط مصرف کنندگان با اجتماعات برند در اینستاگرام"
    سعید عربلوی مقدم، محمدرحیم اسفیدانی، هاشم آقازاده، طیبه زندی پور
    مدیریت بازرگانی، نسخه 10، شماره 3، صفحات:529-546، 1397
  37. "نوع‌شناسی رفتار صادراتی بنگاه‌های صادرکننده در صنعت برق ایران"
    محمدرحیم اسفیدانی، طهمورث حسنقلی پوریاسوری، محمد صالح ترکستانی، امیر رضا روحانی
    مدیریت بازرگانی، نسخه 10، شماره 1، صفحات:1-30، 1397
  38. "بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی درونی و بیرونی بر نوآوری های بنیادی با در نظر گرفتن نقش میانجی کسب دانش"
    اسماعیل شاه طهماسبی، محمدرحیم اسفیدانی، سید سعید قوام شهیدی
    توسعه کارافرینی، نسخه 10، شماره 1، صفحات:141-159، 1396
  39. "امکان سنجی تبدیل ایران به هاب تجارت الکترونیک در منطقه"
    محمدرحیم اسفیدانی، روح اله نوری ، زهرا زارع میرک ابادی، مریم کریمی، مریم زارع
    کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران، نسخهشماره 9، صفحات:81-89، 1395
  40. "بررسی تاثیر برجستگی برند بر وفاداری برند مقصد گردشگری"
    میثم شیرخدایی، سهیل نجات، محمدرحیم اسفیدانی، محبوبه شاهی
    فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، نسخه 10، شماره 32، صفحات:111-129، 1394
  41. "بررسی رابطه ویژگی‌های رفتار مصرف‌کننده و وفاداری مشتریان (مورد مطالعه: مرکز خدمات پس از فروش گروه بهمن)"
    فائزه خادم، محمدرحیم اسفیدانی، مهدی خادمی
    فصلنامه علوم مدیریت ایران، نسخه 10، شماره 40، صفحات:67-84، 1394
  42. "بازاریابی خیرخواهانه رویکردی نوین در دنیای کسب و کار امروز"
    علی اصغر رشید، محمدرحیم اسفیدانی، علی حمیدی زاده
    ماهنامه تدبیر، نسخه 26، شماره 281، 1394
  43. "بررسی تاثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن"
    محمدرحیم اسفیدانی، سهیل نجات، حسین بهمنی
    تحقیقات بازاریابی نوین، نسخهشماره 4، صفحات:1-20، 1394
  44. "پاسخ مشتریان به رفتار غیر اخلاقی خرده فروشان (مورد مطالعه: خریداران خرده فروشی در سطح شهر تهران)"
    وحید قلیزاده، محمدرحیم اسفیدانی، ایمان احمدی
    فصلنامه پژوهش های مدیریت راهبردی(دانشگاه آزاد واحد نراق)، نسخه 21، شماره 58، صفحات:9-27، 1394
  45. "حمایت مالی و رابطه آن با وفاداری مشتریان"
    حمید رضا نژادعلی، محمدرحیم اسفیدانی، محمد پریوند
    مطالعات مدیریت ورزشی، نسخهشماره 32، صفحات:119-132، 1394
  46. "رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف (مورد مطالعه: هنر-صنعت فرش دستباف ایران)"
    شهریار محسنین، محمدرحیم اسفیدانی، حمید رضا حسن زاده کریم آباد، حسین خنیفر
    مدیریت فرهنگ سازمانی، نسخه 13، شماره 1، صفحات:67-89، 1394
  47. "بررسی تاثیر تنوع طلبی و تازگی طلبی گردشگران بر نیت های بازدیدشان (مورد مطالعه: گردشگران شهر تهران)"
    حسین بلوچی، محمدرحیم اسفیدانی، علی عمویی اوجاکی
    مدیریت بازرگانی، نسخهشماره 1، صفحات:43-65، 1394
  48. "سنجش میزان کارآمدی کارکنان با استفاده از نظریه‌های روان شناختی-مدیریتی"
    وحید آرایی، محمدرحیم اسفیدانی
    فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، نسخهشماره 3، صفحات:67-49، 1393
  49. "طراحی الگوی عمل اخلاقی در نظام بازاریابی (مطالعه موردی: فروش شخصی)"
    مجید قلی مطلق، هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی
    چشم انداز مدیریت بازرگانی، نسخه زمستان 92، شماره 16، صفحات:113-132، 1392
  50. "الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژی بازاریابی اینترنتی"
    سیدرضا سیدجوادین، علی دیواندری، محمدرحیم اسفیدانی
    پژوهش نامه بازرگانی، نسخه زمستان 92، شماره 69، صفحات:182-159، 1392
  51. "نگاهی به سیستم هوش تجاری در صنعت بیمه"
    طاهره آبداری، محمدرحیم اسفیدانی
    مدیریت زنجیره تامین، نسخه 15، شماره 40، صفحات:10-17، 1392
  52. "بررسی سبک های تصمیم گیری مشتریان در خرید محصولات لوازم خانگی مورد مطالعه مشتریان شهر تهران"
    شهریار محسنین، محمدرحیم اسفیدانی، محسن کرمی، احمد خواجه دهاقانی
    مدیریت بازرگانی، نسخهشماره 2، صفحات:149-168، 1392
  53. "شناسایی مهم ترین ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت های کارگزاری با استفاده از روش آنتروپی شانون"
    علی اصغر ساجدی فر، محمدرحیم اسفیدانی، طهمورث حسنقلی پوریاسوری
    چشم انداز مدیریت بازرگانی، نسخه زمستان، شماره 12، صفحات:129-148، 1391
  54. "بررسی تاثیر عوامل سازمانی بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت CHP توسط مشتریان سازمانی"
    مهدی مومنی، محمدرحیم اسفیدانی، علی حیدری
    تحقیقات بازاریابی نوین، نسخهشماره 2، صفحات:37-50، 1391
  55. "ارزیابی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک در اعتمادسازی مشتریان آنلاین شرکت‌های کارگزاری شهر تهران"
    علی اصغر ساجدی فر، محمدرحیم اسفیدانی، محمدحسین وحدت زاده، میثم محمودی آذر
    Journal of Information Technology Management، نسخهشماره 11، صفحات:47-68، 1391
  56. "طراحی الگوی ارتباط بین آمادگی الکترونیکی ملی و بازده سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در فناوری اطلاعات: رویکردی فراتحلیلی"
    سعید فتحی، محمدرحیم اسفیدانی، پریسا یعقوبی
    دو ماهنامه دانشور رفتار، نسخهشماره 1، صفحات:41-54، 1391
  57. "تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی در ایجاد اعتماد و رضایت مشتریان برخط در صنعت خدمات مالی: مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران"
    طهمورث حسنقلی پوریاسوری، محمدرحیم اسفیدانی، علی اصغر ساجدی فر، ابراهیم محمدی
    فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، نسخه پاییز 91، 1391
  58. "تحلیل‌ و بررسی رفتار شاکیانه مشتریان پس از فروش سایپا"
    حمید زارع، محمدرحیم اسفیدانی، مسعود موسوی
    مدیریت فرهنگ سازمانی، نسخه 10، شماره 1391
  59. "بررسی و تحلیل تاثیر کیفیت خدمات الکترونیک در نگهداشت مشتریان آنی شرکت‌های کارگزاری شهر تهران"
    محمدرحیم اسفیدانی، طهمورث حسنقلی پوریاسوری، علی اصغر ساجدی فر
    فصلنامه علوم مدیریت ایران، نسخهشماره 25، صفحات:21-44، 1391
  60. "مروری تطبیقی به وضعیت بسته‌بندی ایران با چند کشور جهان"
    روح اله نوری، مهدی فتح اله، محمدرحیم اسفیدانی، افشین علیپور پیجانی
    علوم و فنون بسته بندی، نسخهشماره 9، صفحات:32-45، 1391
  61. "تجارت الکترونیکی شرکت با شرکت (B2B): یک مدل انتقال"
    محمد مهدی پرهیزکاری، حسین عباسی اسفنجانی، محمدرحیم اسفیدانی
    بررسی های بازرگانی، نسخه بهمن و اسفند 90، شماره 51، صفحات:71-82، 1390
  62. "ارائه نقشه راه جهت پیاده‌سازی پنجره واحد تجاری در ایران"
    محمدرحیم اسفیدانی، احسان آقاجری
    بررسی های بازرگانی، نسخهشماره 51، صفحات:15-18، 1390
  63. "ترجمه مقاله: مسائل استراتژیک در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت در بازاریابی"
    لطف اله فروزنده ، حسین عباسی اسفنجانی ، محمدرحیم اسفیدانی
    بررسی های بازرگانی، نسخهشماره 49، صفحات:2-9، 1390
  64. "طراحی و تدوین بسته‌های آموزشی تجارت الکترونیکی"
    روح اله نوری، محمد ابویی اردکان، محمدرحیم اسفیدانی
    فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، نسخهشماره 13، 1390
  65. "اثر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر"
    الهه اسماعیلی آهنگرکلایی ، محمدرحیم اسفیدانی، علی رضا  دقیقی اصلی
    پژوهشنامه بیمه(فصلنامه صنعت بیمه سابق)، نسخه 26، شماره 102، صفحات:83-113، 1390
  66. "طراحی شبکه عصبی جهت انتخاب راهبردهای بازاریابی اینترنتی"
    سیدرضا سیدجوادین، محمدرحیم اسفیدانی، حمید اسفیدانی
    چشم انداز مدیریت بازرگانی، نسخه 10، شماره 5، صفحات:111-125، 1390
  67. "الگوی رفتار مصرف کننده و استراتژی های بازاریابی اینترنتی : لوازم خانگی ایران"
    غلامحسین نیکوکار ، علی دیواندری، عبدالحمید ابراهیمی ، محمدرحیم اسفیدانی
    مدیریت بازرگانی، نسخهشماره 2، صفحات:135-150، 1388
  68. "کاربرد فناوری اطلاعات ( IT ) در مزیت رقابتی پایدار، مطالعه موردی شرکتهای برتر تولیدی"
    هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی
    پژوهش نامه بازرگانی، نسخه 12، شماره 46، صفحات:89-117، 1387
  69. "بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیکی صادرکنندگان برتر سال 1382"
    هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی
    مجله تحقیقات اقتصادی، نسخه 41، شماره 75، صفحات:75-109، 1385
  70. "وضعیت زنان دراشتغال ومدیریت - مطالعه موردی ایران"
    احمد جعفرنژادچقوشی، محمدرحیم اسفیدانی
    نشریه مطالعات اجتماعی و روان شناختی زنان (مطالعات زنان سابق)، نسخهشماره 1، صفحات:104-77، 1384

مقالات علمی ارائه شده در همایش‌ها

  1. "Business to Business Brand Personality: The Effect of Purchase Complexity and tendency to Long-Term Relationship"
    Mohammad Rahim Esfidani
    CBIM 2016, 2016
  2. "Brand Identity Structural Modeling in B2B market of IT industry"
    Mohammad Rahim Esfidani, Sara Ramezani
    2015 Center for Business & Industrial Marketing Workshop, 2015
  3. "تاثیر کیفیت ادغام کانال بر روی قصد خرید از کانالهای یکپارچه با میانجی‌گری روان بودن ادراک شده در فروشگاههای خرده فروشی زنجیره‌ای"
    یاسر ترکانلو، محمدرحیم اسفیدانی، سیدجعفر زنوزی
    سومین کنگره بین‌المللی مدیریت،اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب‌وکار، 1403
  4. "رفتار خرید مصرف‌کنندگان در بحران‌های اقتصادی (از تحریم تا کرونا)"
    محمدرحیم اسفیدانی
    مدیریت کسب‌وکار در تراز جهانی از منظر اقتصاد مقاومتی، 1399
  5. "بررسی تاثیر نقش واسطه گر سن شناختی بر رفتار خرید مد، علاقه به مد، اعتماد به‌ نفس و رهبری در رفتار مصرف‌کنندگان مد در بازار پوشاک (موردمطالعه: بازار پوشاک تهران)"
    هما آزمایش فرد، محمدرحیم اسفیدانی
    کنفرانس ملی بهبود و بازسازی سازمان‌ ها و کسب‌ و کارها، 1399
  6. "بررسی عوامل موثر بر رفتار خرید سبز"
    محمدرحیم اسفیدانی، مهدی مهذبی، سهیل نجات، فاطمه توپا اسفندیاری
    کنفرانس اقتصاد سبز، 1394
  7. "ارائه مدل طراحی ارتباطات یکپارچه بازاریابی درمان ناباروری بیماران خارجی"
    مسعود ساده دل، محمدرحیم اسفیدانی
    کنفرانس بین المللی مدیریت، 1393
  8. "بررسی اثر بازاریابی علی بر وفاداری و نگرش نسبت به برند (مطالعه موردی: تک ماکارون)"
    حمید رضا حسن زاده کریم آباد، محمدرحیم اسفیدانی، مریم ساریخانی خرمی
    اولین همایش دوسالانه ملی بازاریابی، 1393
  9. "ارزیابی عملکرد استراتژیک خدمات الکترونیک شرکت‌های کارگزاری شهر تهران"
    علی اصغر ساجدی فر، علی هاشمزهی، محمدرحیم اسفیدانی
    نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، 1392
  10. "شناسایی و وزدن‌دهی مهمترین موانع و چالش‌های به کار گیری تجارت الکترونیکی در صنعت بیمه"
    حسن فرخ زاده، علی اصغر ساجدی فر، محمدرحیم اسفیدانی
    پنجمین کنفرانس و جشنوار کسب‌وکار بیمه، 1391
  11. "مدلسازی و تحلیل زنجیره ارزش صنعت بسته بندی در ایران"
    روح اله نوری، محسن صالحی، مهدی فتح اله، محمدرحیم اسفیدانی، مژگان رهبر آزاد
    پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین، 1391